Tűzhozó fűszerek

Jóga Magazin
Latest posts by Jóga Magazin (see all)

Hidegben építs be az étrendedbe melegítő gyógynövényeket és fűszereket.

Az év hidegebb időszakában megfigyelheted, hogy többet eszel, többet alszol, lassabban mozogsz és a kilók is hamarabb megtapadnak. Az ayurvédikus tanok szerint a szervezet így biztosítja a meleget a zimankós hónapokra. Amikor az idő csípőssé válik, az agni (az emésztés tüze) felerősödik és hamarabb megkívánod a zsírban, fehérjében és szénhidrátban gazdagabb téli ételeket, amilyen például a dió, gyökérzöldségek, édességek és tejtermékek. Amikor az agni erős és kiegyensúlyozott, feldolgozza a tápanyagokat, hogy meleg védőréteget hozzon létre a fagyos levegő és hideg ellen. Ilyenkor úgy érzed, több energiád van, kitisztul a tudatod, egészségesebb az étrended és ellenállóbb vagy a betegségekkel szemben. Az agninak köszönhetően a szervezet feldolgozza a nehezebb ételeket is, viszont a túlevés csökkenti az emésztés tüzét. Az erőtlen agni következménye lehet a letargia, vérbőség, gyenge immunrendszer, keringési elégtelenség, ízületi fájdalom és a depresszió. Ne vidd túlzásba az édességet és a tejtermékeket, mert azok pangást okozhatnak. Az egész napos nassolás helyett, tarts legalább 3 órát az étkezések között. A legnagyobb étkezés délben legyen, mert akkor a legerősebb az agni.

Az agnit erőteljesebbé tehetik a különböző melegítő gyógyfüvek és fűszerek: bazsalikom, kardamom, fahéj, szegfűszeg, ánizs, gyömbér, mustármag, szerecsendió, oregánó, paprika és kakukkfű.
A melegséget hozó fűszerek nagyszerűen illenek a hagyományos téli ételekhez és italokhoz, mint például a zabkása, pörkölt, tea és forralt bor.

Eredeti szöveg: Scott Blossom
Forrás: Yoga Journal

Ez is érdekelhet...

Tűzhozó fűszerek

| Jóga Magazin
1