Tégy a gerinced egészségéért! – Makarászana (Krokodilpóz)

Vitai Kati
A makarászana (krokodilpóz) egy nagyon jó kis pihentető, hasonfekvő pozíció, ami energetizálja a tested. 

makarasana, krokodil, jógapóz, ászana, krokodilpóz, makarászána
 
Jótékony hatásait tekintve, nyugtatja az idegrendszert, pihenteti a testet és az elmét. Oldja a stresszt, a feszültségeket. oldja az alsó háti szakasz és a deréktáji fájdalmakat.

Ami miatt jógaoktatóként imádom, hogy a makarászanában bárkivel meg tudom tapasztaltatni  a rekeszizomlégzést.

Hogyan végezd el?

  1. Feküdj hasra, nyújtsd ki a két lábad és tedd terpeszbe.
  2. Majd forgasd a bokáidat befelé, kicsit a belső combodon támaszkodik majd a lábad. 
  3. A két kezdet tedd egymásra tenyérrel lefelé úgy, hogy a két alkar fedje egymást – a bal kezed legyen alul, a jobb kezed felül. 
  4. Fejtetővel nyújtózz meg és tedd a homlokod a karokra.
  5. Hunyd be a szemed és lazíts, relaxálj.
A gyakorlat alatt lélegezz egyenletesen. Törekedj rá, hogy a légzésed puha, erőlködés mentes, hangtalan, megszakítások, elakadások nélküli legyen. 

Kijövetelnél nagyon lassan gördülj át a bal oldalara, engedd, hogy a vérkeringésed normalizálódjon – ez néhány légzés – és utána lassan a felül lévő jobb kezedre támaszkodva ülj fel.

Fontos, hogy ezt a pózt helyesen vedd fel, mert ennek a póznak a lényege, hogy nagyon kényelmesnek kell lenni – ha nem az, akkor korrigálni kell a beállításon. Mindig írom, elsőre hasznos, ha hozzáértő jógaoktatóval sajátítod el a gyakorlatokat. 

Amennyiben a lábfejednek ez nem kényelmes, feszültséget érzel a lábfejednél, tegyél összehajtott plédet a bokáid alá, addig igazgasd amíg azt nem érzed, hogy igazán kényelmes a pozíció.

Ha a hasadnak nem kényelmes a talaj, pl nyomja a medencédet, vagy valamilyen csontodat, akkor tegyél nyugodtan magad alá egy takarót.

Amennyiben az alkarod csontos és azt nyomja a talaj tegyél alá plédet.

Figyelj, hogy a vállakat ne húzd fel a fülekhez – ha túl közel teszed a karokat a törzsedhez, akkor biztos, hogy  nyak és váll területén feszültsége keletkezik. itt is addig igazítsd a tested, amíg azt nem érzed, hogy a nyak-vállöv területe laza.

A jógagyakorlatokat először mindig hozzáértő jógaoktatóval sajátítsd el. 

Jó gyakorlást kívánok:)
szeretettel:
Kati

Ez is érdekelhet...

Tégy a gerinced egészségéért! – Makarászana (Krokodilpóz)

| Vitai Kati
0