A sárgarépa jótékony hatásai

Vitai Kati
A sárgarépát gyerekként kedveltem meg. Nagypapám mindig azt mondta, hogy egyek sokat mert akkor majd tudok fütyülni. Sok sok kiló sárgarépa elfogyasztása után sem tudtam fütyülni, de a “klasszikus” magyar konyhából – leveszöldség, főzelékek és kb a sütőben sült krumpli, sült tök és főtt kukorica ami zöldséges ételként  megfordult nálunk otthon – nekem a sárgarépa volt a kedvenc zöldségem. Már tinédzserkoromban is ha valamit csak úgy rágcsálni szerettem volna, sokszor esett a válassztásom egy szál sárgarépára:)
CarrotSoup
 
Azon túl, hogy ízletes miért jó rendszeresen fogyasztani? 
  • Gazdag vitaminokban, ásványi anyagokban, legkiemelkedőbb a béta karotin tartalma. A szervezet a béta karotint szükség esetén A vitaminná alakítja.
  • A sárgarépa fogyasztása hozzájárul a jó látáshoz is és segít egészségesen tartani a nyálkahártyákat.
  • Kedvezően hat a bőrproblémáknál, széppé teszi a bőrt. 
  • Segít a beleket megtisztítani és eltávolítani a salakanyagokat, méregteleníteni. Csökkenti a koleszterinszintet. Fogyókúrák esetén is jól hasznosítható.
  • Támogatja a máj tisztulását és erősíti az immunrendszert.
  • Csökkenti a daganatos betegségek kockázatát és regeneráló szerként is használják.
  • Ízületi gyulladás esetén is kedvezően hat, elősegíti a gyógyulási folyamatokat.

Fogyaszthatod nyersen elrágva, vagy reszelve salátában, répalé formában, levesekben, párolva, főzve, sütve még édességek tésztájába keverve is kellemes kompozíciót kapunk:)

Az ájurvédában édes minősége miatt, vata csökkentő hatást tulajdonítanak neki, de a pittát és kaphát kismértékben növeli. A föld alatt növő zöldségfélék közül a sárgarépa szattvikusnak minősül. (erről bővebben itt olvashatsz)

Téli időszakra szakszerűen elvermelve jól tárolható zöldség.
 

Ez is érdekelhet...

A sárgarépa jótékony hatásai

| Vitai Kati
0