Vrksasana – Faállás

Jóga Magazin
Jóga Magazin

Latest posts by Jóga Magazin (see all)

VRKSASANA – faállás

(vrksa = fa)

Lépésről lépésre

Kiinduló helyzet: tadasana. Helyezd a súlyt a bal lábadra, a belső talpélt nyomd a talajhoz. Hajlítsd a jobb lábadat, majd a jobb kezeddel fogd meg a lábadat a bokánál.


Helyezd a jobb talpadat belülre, a bal combtőhöz. A jobb sarkadat nyomd az ágyékhoz, a lábujjak lefelé néznek. A medence előrenéz, középpontja a bal láb felett helyezkedik el. A medence felső széle párhuzamos a talajjal. A farokcsontot told lefelé. A jobb talpadat nyomd a belső combhoz, miközben a bal láb aktív, mintegy ellenállva a nyomásnak.


Tedd össze a tenyereidet Anjali mudra tartásba, majd nyújtsd a plafon felé a karokat, tenyerek összeérnek. Szegezd a tekinteted egy pontra, szemmagasságban.


Kilégzésre bontsd a tartást: a jobb kezeddel fordítsd előre a jobb térdedet, majd szépen lassan nyújtsd a jobb lábadat. A másik oldalon ismételd a testtartást.

Terápiás hatás

enyhíti az isiászból (ülőidegzsábából eredő) fájdalmakat

Hatásai

erősíti a bokát, a vádlit, a combokat és a gerincet,

javítja az egyensúlyérzetet,

nyújtja a belső combokat,

nyitja a mellkast és a vállakat

Ellenjavallat

fejfájás,

álmatlanság,

alacsony vérnyomás esetén,illetve ha valakinek magas a vérnyomása, ebben a pozícióban ne nyújtsa felfelé a karjait

Tanácsok kezdők számára
amennyiben a felemelt talp lefelé csúszik a combon, próbálj meg egy csúszásmentes, összehajtott szőnyeget a talp és a comb közé betenni.

Forrás: Yoga Journal


Bookmark and Share

Ez is érdekelhet...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Vrksasana – Faállás

| Jóga Magazin
0