Útravaló Nehéz Időkre

Gauranga Das

Gauranga Das

Gauranga Das vagyok, 1971-ben születtem. Születési nevem Szücs Gábor. Az Atma Center jógaoktatója vagyok, Agni-jóga és Astanga-jóga órákat tartok. Ha szeretnéd kipróbálni a jógaóráimat, további részleteket az atmacenter.hu honlapon találsz.
Gauranga Das

Latest posts by Gauranga Das (see all)

Mindannyian haladunk az úton, a karmánk vándorútján. Vannak nehezebb és könnyebb időszakok, és mivel minden viszonylagos, sohasem tudhatjuk, hogy amiben éppen most benne vagyunk, az valóban a legnagyobb próbatétel, vagy csupán egy semmiség, aminek túl nagy feneket kerítettünk. Minden esetre azért ilyenkor jól jön valami kapaszkodó, amiből lelkierőt tudunk meríteni. Nos, itt van néhány gondolat Kiss Gréta cikkealapján, az én átfogalmazásomban:

Minden ember életében vannak nehezebb periódusok: olyan időszakok, amikor padlón vagyunk, felkelni sincs kedvünk és úgy érezzük, nem bírunk tovább küzdeni. Reménytelennek látjuk a helyzetet, pedig a segítség közelebb van, mint hinnénk: bennünk. Ha képesek vagyunk saját magunkat kihúzni a gödörből, semmi sem állhat az utunkba. Ehhez persze tudás kell és lelki erő is, amit úgy nevezünk: a tudás alkalmazása a való életben, vagyis megvalósítás.

 
Íme 7 igazság, tanács, amely kapaszkodót nyújt – mindig.

1. A fájdalom a fejlődés része

Úgy is mondhatnánk, hogy a próbatételek kötelezőek, a szenvedés viszont opcionális, vagyis attól függ, hogy egy-egy élethelyzetet hogyan látsz, hogyan dolgozol fel. Ha bizonyos dolgokat el kell engedni, akkor el kell engedni, bármennyit is görcsölsz vagy szomorkodsz miatta. ha meg kell változni, akkor meg kell változni, bármennyire is kényelmesnek és biztonságosnak tűnne úgy maradni, ahogy voltál. Kudarcok pedig mindig lesznek, de ez a siker záloga, fel kell állni és tovább kell küzdeni, bármennyiszer is kényszerít térdre az élet. És mindenek előtt tanulni kell a fájdalomból, nem pedig ész nélkül szenvedni a végtelenségig.

2. Az anyagi világban minden átmeneti

Ez egyes helyzetekben (amikor éppen szenvedsz) vigasz lehet, más helyzetekben viszont (amikor éppen boldognak érzed magad) éppenséggel kétségbeejtő. De ez az érem két oldala, és az érem gyakran fordul, ezt meg kell tanulni és el kell fogadni. A bánatot mindig felváltja az öröm, és fordítva. A lényeg – tanulj meg nem ragaszkodni egyikhez sem!

3. Az aggódás és a panaszkodás nem segít

 Jellemzően azok az emberek szeretnek panaszkodni, akik minden problémájukért másokat tesznek felelőssé, holott tudod, hogy a karma törvénye alapján csakis te tehetsz arról, ami történik veled. Emellett az áldozat-szerep egy kényelmes helyzet, ami boldogsághoz ugyan nem fog vezetni, de legalább eltöltöd az időt a siránkozással, ahelyett, hogy tennél valamit a problémáid megoldása érdekében. Ne feledd: aki panaszkodik, az nem cselekszik, aki pedig cselekszik, annak nincs ideje panaszkodni.

 
 
4. A lelked „sebhelyei” jelzik, milyen erős vagy
 
Na ez elég coelhós frázis, de maradjunk annyiban, hogy a megélt viszontagságok érlelik a lelket, azonban nem szabad a sebhelyekhez sem ragaszkodni, sőt, ha büszke vagy rájuk, az esetenként inkább az egódat hizlalja, mintsem hogy a lelki fejlődésedet vinné előbbre. A megtapasztalás persze kell, hogy megérjen a lelked, de végül a sebhelyeket is el kell engedni, hogy felolvadhass a megjelölések nélküli Önvaló tisztaságában.
5. Minden küzdelem egy lépéssel előre visz
 
Ehhez persze tudni kell, hogy merrefelé állsz arccal, vagyis merre van az előre. Jelölj ki értelmes célokat, amelyek közelebb visznek önmagadhoz, és tégy erőfeszítést, de közben hagyd, hogy az univerzum lehetővé tegye a lehetetlent. Mert ha folyamatosan arra kapod a jelzéseket, hogy nem jó irányba haladsz, akkor a küzdelem nem fog előbbre vinni, ugyanis nem arrafelé kellene menned, amerre törekszel. Ilyenkor ülj le, vegyél egy pár mély levegőt, és gondolkodj el, mi is az életed célja. Nem szégyen segítséget kérni, ha eltévedtél.
 
6. Ne vedd magadra a másik problémáját!
Az ember sokszor azért foglalkozik mások problémáival, mert úgy tűnik a számára, hogy azokat sokkal könnyebben meg tudja oldani, mint a magáét, vagyis menekül a saját kihívásai elől. Számtalanszor láttam már segítő, nevelő munkakörben, hogy mennyire tudja osztani az észt az, aki közben képtelen a saját életét rendbe tenni és konkrét eredményeket felmutatni. Persze ne légy közömbös, és segíts, amikor kérik, vagy amikor alkalmad van rá. De hagyd meg másoknak a lehetőséget, hogy szembenézzenek a saját démonaikkal, és te is tedd ugyanezt. A példád sokkal nagyobb erejű lesz, mint a szavaid. 
7. A legjobb dolog, amit tehetsz, az, hogy továbbmész

Megállni és feladni – annak nincs értelme. Módszert változtatni, vagy módosítani a céljaidat – annak időnként van értelme. Menj tovább, de ne ragaszkodj azon, hogy melyik úton folytatod a haladást, mert nem az számít, hogy hová jutsz el, és az sem, hogy honnan indultál, és milyen gyorsan haladsz. Valójában csak az számít, hogy mit tapasztaltál meg menet közben, és mi az, ami benned megmaradt, amivel gazdagabbá lett a lelked. Folytasd utadat, amíg körbe nem érsz, és vissza nem térsz önmagadhoz. A teljesség vélt hiányából a teljességig.

És akkor a végére még hét pont, mert bár az eredeti cikkből csak a címmondatokat tartottam meg, ez a lista összefoglalja a lényeget:

1. Gondolkozz pozitívan!

2. Étkezz egészségesen!

3. Sportolj sokat!

4. Aggódj kevesebbet!

5. Dolgozz keményen!

6. Nevess gyakran!

7. Aludj jól!

Ez is érdekelhet...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Útravaló Nehéz Időkre

| Gauranga Das
0