Utazol? Hagyd magad mögött a befeszült izmokat is!

Csák Gergely

Csák Gergely aikido- és gerincjóga oktató. A Zumm Aikido Egyesület és a Gerincjóga Klub vezetője. Civilben szociológus és nagy brownie-rajongó.

Az utazás mindig újratölti a lelket, de kényelmetlenségekkel is jár: a sok üldögélés és bőröndcipelés nem egyenletesen terheli az izmokat, előbb-utóbb a leglazább és a legszebb tartású ember is elfárad, begörcsöl. Mit tehetsz, ha megérkezel végre álmaid nyaralására?

Az utazástól és a cipekedéstől befeszült izmokat érdemes először ellazítani, majd kicsit nyújtani.  Mind az utazás előtt, mind utána érdemes egy lazító gyakorlatsoron végigmenned – így a készülődés, utazás és az érkezés is zökkenőmentes lehet.

Fontos, hogy megmozgasd az energiákat, vagyis átmozgasd a testedet, mielőtt belevágnál egy-egy hosszabb útba, így nem fogod azt érezni, hogy kimerülten érkezel meg és már a Balatonhoz is fáradt vagy. Konkrétabban azt javasolom: az alsó háti szakaszt és a csípőt próbáld nyitó gyakorlatokkal „ébren” tartani, így a tested nem feszül be a sok üléstől.

Mielőtt elindulsz: macskapóz, marjari. Melegítsd át az egész testedet, hogy kilégzésre domborítasz, belégzésre homorítasz térdelőtámaszban.

2675-104[1]

 

Útközben, a pihenőnél: széles terpeszben előrehajlás. A külső talp élek legyenek párhuzamosak, szélesen terpesz és csípőre tett kézzel hajolj előre, majd görbítsd a hátad, érintsd meg a kezeddel és a fejed csúcsával a talajt. Lazítsd el a hátat és a medencét.  

HP_216_Prasarita_248[1]

 

Megérkezéskor: kis jógahíd. Néhányszor emeld meg hanyattfekvésben a csípődet, hogy helyreállítsd a lábadban a keringést.

HP_193_Bridge_248[1]

 

Végezetül: hanyattfekvés. Néhány gerinccsavarással, zsugor-pózzal mozgasd át a hátadat és az esetlegesen bemerevedett izmokat.   

 

 

Ez is érdekelhet...

1 Response

Utazol? Hagyd magad mögött a befeszült izmokat is!

| Csák Gergely
1