Tégy a gerinced egészségéért! – Tálászana (pálmafapóz)


Vitai Kati

Vitai Kati

Hatha Jógaoktató at Élj Harmóniában
Tapasztalatból tudom 15 év menedzser múlttal a hátam mögött, milyen nehéz a rohanó világban megtalálni a harmóniát. 2003 óta foglalkozom rendszeresen jógával és jógaoktatóként kijelenthetem a jóga és az ájurvéda gyógyír a modern kori problémákra. Segítenek megismerni az egészséges élethez, testi-lelki egyensúlyhoz vezető utat. Az Élj harmóniában Jógastúdióban célunk felhasználni tapasztalatainkat, elméleti és gyakorlati tudásunkat, hogy inspiráljunk, támogassunk, mindenkit a testi-lelkiharmónia elérésében. Képzéseinkkel széles skáláját kínáljuk a jóga és meditációsfoglalkozásoknak, életmódtanfolyamoknak, melyek lehetővé teszik kiegyensúlyozott, tudatos életet. Jógafoglalkozásainkon elsődlegesen a feszültségek oldására és a gerinc egészségének megőrzésére fókuszálunk.
A fejlődési folyamat legfontosabb részének a saját tapasztalást tartom és remélem, egyre több embernek adatik meg a lehetőség, hogy a jóga áldásos hatásait megtapasztalhassa.
Ha bármilyen kérdésed van életmóddal, jógával, meditációval, táplálkozással kapcsolatban írj nyugodtan.
Elérhetőségeim:
www.eljharmoniaban.hu
eljharmoniaban@gmail.com
www.facebook.com/eljharmoniaban
eljharmoniaban.blogspot.hu
Vitai Kati

A tálászana (pálmafa póz) egy nagyon jó kis álló jógagyakorlat.  Mint minden álló jógapóz, erősíti a lábfejet, bokát, lábakat,combokat, stabilizáló izmokat. Megelőzhető vele a lúdtalp és számos gerincbetegség. Fejleszti az egyensúly érzéked. Fejleszti a kitartást és a tudatosságot. Energetizál, könnyeddé teszi a tested. Segíti a szív, a tüdő munkáját és az emésztést is. Az elmét nyugodttá, kiegyensúlyozottá teszi.

 

 
Hogyan végezd eltalasana, tálászana, pálmafa, pálmafapóz, pálmapóz, talászana

  1. Állj meg összezárt lábakkal – Tádászanában (hegytartásban)  – és lépj kicsípő széles terpeszbe
  2. A két talpadon egyformán oszlasd el a testsúlyt. Majd  aktivizáld a lábakat. talpakat  told le jól a matracba, húzd fel a térdkalácsokat és legyenek aktívak a combjaid is. 
  3. A medencédet tartsd stabilan – aktív a hasizom, farizom.  és nyújtózz hosszan az egész gerinceddel fölfelé.
  4. Emeld a két kezed a magasba a karok fülek legyenek egy vonalban. 
  5. Tedd távolabb egymástól a kezeket, mint a vállad szélessége. (A kézfej, csukló és a kar egymás folytatása legyen)
  6. Állj lábujjhegyre és tartsd ki a pózt

Kijövetel a pózból kilégzéssel engedd vissza a sarkakat a talajra és hoz le a karokat a tested mellé. 

A póz kitartása alatt  belégzéssel próbáld aktivizálni a lábad, húzd fel a térdkalácsot, kilégzéssel stabilan told a lábujjtöveket a talajba. Belégzéssel nyisd a mellkast, nyújtózkodj a fejtetővel és a szegycsonttal felfelé, nyújtózkodj a karokkal az ég irányába, de közben tartsd a lapocka közti területet aktívan. Figyelj rá, hogy a tenyereid végig egymás felé nézzenek.

Keress egy fix pontot és a gyakorlat alatt azt nézd, ez segít megtartani az egyensúlyod.
Próbáld megfigyelni, ahogy az egész tested egy erővonalat képez a talpadtól a fejed tetejéig.


Ne kivitelezd az ászanát, ha kezeletlen magas vérnyomásod van, ha nagyon kimerült vagy, ha extrémen alacsony a vérnyomásod vagy éppen fejfájásod, migréned van.

A jógagyakorlatokat először mindig hozzáértő jógaoktatóval sajátítsd el. 

Jó gyakorlást kívánok:)
szeretettel:
Kati

 

Ez is érdekelhet...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Tégy a gerinced egészségéért! – Tálászana (pálmafapóz)

| Vitai Kati
0