Tégy a gerinced egészségéért! – Fekvő gerinccsavarások


Vitai Kati

Vitai Kati

Hatha Jógaoktató at Élj Harmóniában
Tapasztalatból tudom 15 év menedzser múlttal a hátam mögött, milyen nehéz a rohanó világban megtalálni a harmóniát. 2003 óta foglalkozom rendszeresen jógával és jógaoktatóként kijelenthetem a jóga és az ájurvéda gyógyír a modern kori problémákra. Segítenek megismerni az egészséges élethez, testi-lelki egyensúlyhoz vezető utat. Az Élj harmóniában Jógastúdióban célunk felhasználni tapasztalatainkat, elméleti és gyakorlati tudásunkat, hogy inspiráljunk, támogassunk, mindenkit a testi-lelkiharmónia elérésében. Képzéseinkkel széles skáláját kínáljuk a jóga és meditációsfoglalkozásoknak, életmódtanfolyamoknak, melyek lehetővé teszik kiegyensúlyozott, tudatos életet. Jógafoglalkozásainkon elsődlegesen a feszültségek oldására és a gerinc egészségének megőrzésére fókuszálunk.
A fejlődési folyamat legfontosabb részének a saját tapasztalást tartom és remélem, egyre több embernek adatik meg a lehetőség, hogy a jóga áldásos hatásait megtapasztalhassa.
Ha bármilyen kérdésed van életmóddal, jógával, meditációval, táplálkozással kapcsolatban írj nyugodtan.
Elérhetőségeim:
www.eljharmoniaban.hu
eljharmoniaban@gmail.com
www.facebook.com/eljharmoniaban
eljharmoniaban.blogspot.hu
Vitai Kati

A gerinccsavaró gyakorlatok erőteljes hatást gyakorolnak a gerincre és a belső szervekre is.  A gerinccsavarás erősíti, energetizálja a gerinc menti területet és segít rugalmasan tartani a gerincet, rendszeres gyakorlása javítja a testtartást. A gerinccsavarás számos hátfájás, derékfájás és csípő rendellenesség esetén kedvezően hat. A csavaró gyakorlatok erősítik a nyak izmait is és elősegítik a váll megfelelő stabilitását – jótékonyan hatnak vállfájdalmak esetén is.

A csavarás alatt a belső szervek intenzív masszázsban részesülnek, növekszik a vérellátásuk. A csavarás felfrissíti a májat, lépet, veséket, hasnyálmirigyet, jól karbantartja a belső szerveket. A csavarás következtében elősegítjük az emésztés hatékonyságának növelését, erősítjük a beleket, fokozzuk a bélmozgást, ezáltal megszüntetve a székrekedést, elősegítve a testből a salakanyagok távozását. A gerinccsavarások kedvezően hatnak cukorbetegség esetén is.

Hogyan végezd el : 

  • Helyezkedj el hanyatt fekvésben a talajon kinyújtott lábakkal  és a két kezed tedd ki oldalsó középtartásba.
  • A tenyereidet forgasd felfelé és simítsd be a lapockáidat a talajba, tartsd lent a vállöved.
  • Húzd be az állad és nyújtózkodj a tarkóddal egyik irányba és a másik irányba a sarkaidat told el magadtól – ez segít nyújtani a gerinced
  •  Kilégzéssel, fordítsd el a törzsed  bal oldalra és a fejedet jobb oldalra
  • Tartsd meg a pozíciót néhány légzésig, majd belégzéssel gyere vissza középre és végezd le kilégzéssel a gyakorlatot a másik oldalra is
A gyakorlat alatt tartsd meg a vállöved és a has, deréktáji szakasz is legyen végig megtartott.
 
 Variációk:
fekvő gerinccsavarás, gerinccsavaró gyakorlat, gerincjóga, gerinccsavaró jógagyakorlat
  • a két lábfejet helyezd egymásra
  • tedd talpra a két lábat
  •  az egyik láb talpát helyezd a másik láb lábszárára a térd alá
  •  minkét láb a levegőben behajlítva – derékszögben az alsó lábszár és a térd

 Ne végezd a gyakorlatot, ha porckorongsérved van, súlyos derék és hátfájdalmaid vannak vagy komoly fekélyes, sérves problémáid vannak.

 
 

Ez is érdekelhet...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Tégy a gerinced egészségéért! – Fekvő gerinccsavarások

| Vitai Kati
0