Relaxáció 1×1

Jóga Magazin
Jóga Magazin

Latest posts by Jóga Magazin (see all)

Ha stresszesek a hétköznapjaid, jó hírünk van: a relaxáció tanulható.
Ha lelki nyugalmunk megteremtése csak annyiból állna, hogy eszünkbe jusson relaxálni, ha valami felkavar bennünket, többségünk már rég megvilágosodva élné napjait. De mint minden készség elsajátításához, a relaxáció megtanulásához is sok gyakorlás kell.

Szerencsére a jóga gyakorlása pont megfelelő lehetőséget kínál a relaxáció művészetének kifejlesztéséhez. A jógázás közben elsajátított készségeinknek életünk más területein is hasznát vehetjük, hogy általuk a stresszhelyzeteket is kiegyensúlyozottabban kezelhessük.

Hogyan mélyíthetjük el azt a képességünket, melynek segítségével könnyedén relaxált állapotba kerülhetünk? Hogyan juthatunk el belső békénkig, miközben életünket látszólag teljesen összekuszálja a stressz? A következő tippek segítségével visszatalálhatunk belső egyensúlyunkhoz, jógázás közben, és a nap további részében is.

Kilégzés.

A kilégzések megnyújtása az egyik legjobb módszer, hogy visszatérjünk középpontunkba. A légzés ezen formája – ahogy a Jóga Szútrák is írják – megnyugtatja az idegrendszert, és lecsendesíti a testet.

Összpontosítás.

Általában amikor minden kavarog körülöttünk, másra sem vágyunk, minthogy belehuppanjunk egy karosszékbe és a végtelenbe bámuljunk. Ezzel a hozzáállással azonban szabad utat adunk agyunknak, hogy továbbra is össze-vissza csapongjon. Ehelyett próbáld összpontosítani az elmédet. Gyakorolj egy olyan ászanát, amely kihívást jelent számodra, vagy végezz egy teljes elmélyülést igénylő légzőgyakorlatot.

A külső tényezők minimalizálása.

Kapcsold ki a tévét, húzd ki a telefont, csavard le a fényeket – halkítsd le az élet zaját, hiszen a külső béke elősegíti a belső nyugalmat. A lecsendesítő ászanákban használj szempárnát szemizmaid és agyad megnyugtatására.

Negatív gondolatok helyett pozitívak.

Patanjali tanácsa alapján, ha negatív gondolatok gyötörnek, töltsük el elménket békés képzetekkel, így visszaállíthatjuk lelki egyensúlyunkat. Legközelebb tehát, ha észreveszed, hogy félelem vagy lehangoltság vesz erőt rajtad, észleld, majd seperd félre, és dolgozd ki a saját módszered, hogy pozitívabban tudj tekinteni a világra.

A nevetés kutatása.

Semmi sem töri le akkora erővel a stresszt, mint egy jó, zsigerből jövő kacagás. Hívd fel a legviccesebb barátod, vegyél ki egy vígjátékot a tékából, vagy próbálj ki egy bonyolult egyensúlyozó ászanát. Némelyik karon egyensúlyozó ászanát olyan nehéz megvalósítani, hogy az már vicces (és hát mi tagadás megvalósítva is viccesen néz ki), hogy is állhatnád meg nevetés nélkül?

Gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás.

Ahogy a jó bor, a relaxáció is beérik idővel. Még ha ma nem is érzed, hogy tökéletesen elmélyültél Savászanában, a testedet mégis nyugalommal töltöd fel holnapra. A pihentető pózok rendszeres gyakorlásával még olajozottabbá válik számodra a relaxáció, és eljön az idő, amikor egyik pillanatról a másikra tudsz majd átkapcsolni a gondtalanság állapotába.

Eredeti szöveg: Claudia Cummins
Forrás: Yoga Journal



Bookmark and Share

Ez is érdekelhet...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Relaxáció 1×1

| Jóga Magazin
0