Reggeli gyakorlás

Jóga Magazin
Jóga Magazin

Latest posts by Jóga Magazin (see all)

A jógapózok, az ászanák gyakorlása az ájurvéda szerint napfelkeltekor a leginkább hatékony. Érdemes hát a jógát beiktatni napirendünkbe, a reggeli elfogyasztása előtt.

Nem minden nap tudunk azonban elmenni egy reggeli jógaórára, előfordulhat, hogy nincs reggel annyi időnk, hogy 1-1,5 órát gyakoroljunk. Mit tehetünk ilyenkor? Melyek azok a pózok, amelyeket rövid idő alatt is el tudunk végezni reggelente, mégis feltöltik energiával a testet és az elmét?

Natasha Rizopoulos-t, ashtanga jóga tanárt, K. Patthabi Jois tanítványát kérdeztük a témában:

Az én javaslatom az, hogy a Napüdvözlet (Surya Namaskar) valamilyen változatát édemes reggelente végezni. A Napüdvözlet célja, hogy felébressze és feltöltse energiával a testet, és egyben egy teljes gyakorlatsor. Azt értem ezalatt, hogy a Napüdvözletben egy teljes gyakorlatsornak majdnem minden eleme megtalálható. A légzés és a mozgás összekötése, előre és hátra hajlás, egy kis erősítés, és egy enyhe fordított testhelyzet.

Azt ajánlom kezdj 5-10 fél Napüdvözlettel, hogy a légzésed folyamatos legyen és bemelegítse az ízületeidet és a gerincedet (eleinte behajlított térdekkel gyakorold az előrehajlásokat).

A legfontosabb, hogy lassan és tudatosan mozogj, ne erőltesd magad túlságosan. Figyelj a folyamatos és egyenletes Ujjayi légzésre, ami felélénkíti és összeköti a testhelyzeteket. Ha körülbelül 15 percnyi Napüdvözlet után a hátadon fekve végzel egy pár gyengéd gerinccsavaró gyakorlatot, érezni fogod a reggeli gyakoratsor hatását. Energiád visszatér, éberséged és mozgékonyságod megnő.

A Napüdvözlet ászanái az Iyengar metódus szerint sorrendben a következőek:

A Napüdvözlet végzését kösd össze a légzéssel, egyik pózból a másikba egy kilégzéssel vagy belégzéssel juss el. A sorozat folyamán nagyon nagy figyelmet kell fordítani a légzésünkre. Ha úgy érzed, hogy a légzésed nehézkessé válik, vagy beszűkül, lassíts le, vagy állj meg egy kicsit. Mindig az orrodon át lélegezz, ne a szádon át – az orron keresztül áramló levegő felmelegszik és az orrszőrők meg is szűrik, a légzés sebessége pedig lelassul, így köcsönöz a sorozatnak meditatív jelleget, és csökkenti a hyperventilláció veszélyét.

Forrás: Yoga Journal
Natasha Rizopoulos
Fordította: Radics Klaudia, E-RYT
Szerkesztette: Ábrahám Kata
Fotó: David Martinez, Marty Sconduto

Ez is érdekelhet...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Reggeli gyakorlás

| Jóga Magazin
0