Púpos vagy, anyukám?!


Szűcs Orsolya

Szűcs Orsolya

Mióta jógázom, rengeteg pozitív irányú testi és lelki változást tapasztalok magamon, ezért szeretném oktatóként megismertetni a jógát minél több emberrel. Legnagyobb élményem oktatás során, amikor látom a pozitív változásokat a jógásokon, illetve ha segíthetek valakinek átlendülni a saját maga felállított korlátain.

Kislányunk, Lola, egy kicsit megváltoztatta a jógához való viszonyomat, a terhességem alatt és közvetlen a szülés után gyakorlásaim kevésbé voltak intenzívek. Lassan kezdek visszaállni a régi gyakorlási rendszeremhez. Ennek egyik állomása a babás agni jóga, amit Lolával együtt tartok, de igyekszem időt szakítani az egyedüli gyakorlásra is, mert számomra az az “igazi” jóga 🙂
Szűcs Orsolya

Van egy ilyen tipikus “anyukás” testtartás, ami sajnos nem helyes, és hosszú távon nem is egészséges. A rossz testtartás kialakulásának több összetevője is lehet. Induljunk ki mondjuk a legrosszabb esetből. Olyan munkánk van/volt, hogy sokat kell ülnünk számítógép előtt. Ha nem figyelünk kifejezetten a helyes testtartásra, nagyon könnyen rögzül a rossz tartás. Már csak amiatt is, mert a legtöbb irodában az asztalnak, a széknek, a monitornak, és a billentyűzetnek eleve olyan az egymáshoz képest az elhelyezkedése, hogy képtelenség helyes testtartással a gép előtt ülni. Ehhez hozzájön mondjuk, hogy nem sportolunk, vagy sportolunk ugyan, de nem edzzük a jó tartáshoz szükséges izmokat, és sportolás közben is rossz a tartásunk. Sajnos sportolni is lehet rossz tartással, például rengetegen futnak púposan, felhúzott vállakkal.

anyukas-testtartas3-jogamamihuNa, és akkor erre az “alapra” jön rá a várandósság, majd azt követően a babázás. A várandósság megnyújtja a hasizmokat, ami szintén ront a tartásunkon, mivel a helyes tartáshoz a hasizmok is kellenek. De a kisbaba szoptatása, emelgetése, a folyamatos hajolgatás tipikusan a felső háti szakaszt terhelik meg. A sok előre irányuló erőkifejtés során a lapockát tartó izmok megnyúlnak, a mellizmok rövidülnek. Ettől leszünk púposak. Ehhez hozzájön még egy adag stressz, ami a csuklyás izmokat rántja fél, és máris katasztrófálissá alakult a testtartásunk.

 

A jó hír az az, hogy ezen könnyen segíthetünk. Egyrészt speciális gyakorlatokat tudunk végezni erre a területre, de ha bemegyünk egy “sima” jógaórára, már akkor is nagy valószínűséggel jó helyen járunk ahhoz, hogy a tartásunkat javító gyakorlatokat végezzünk.

A másik feladatunk pedig az, hogy tetten érjük magunkat, hogy mik azok a a napi rutin cselevések, amik hozzájárulnak a rossz testtartáshoz. Például, ha kényelmetlen helyzetben szoptatunk, akkor próbáljunk egy olyan széket, szoptatós párnát venni, amivel ezt kiküszöbölhetjük. Ha túl sokszor hajolgatunk gyermekünkhöz, néha inkább guggoljunk le hozzá. Ha túl sokat cipeljük, próbáljuk meg ezt is csökkenteni, a hosszabb utakra vigyünk babakocsit, hordozót, vagy valami kis járgányt, esetleg ezek variációit, hogy minél nagyobb eséllyel ezeken közlekedjen.

 

A Púpos vagy, anyukám?! bejegyzés először a Jógamami.hu – Jóga magánórák, jóga személyre szabva jelent meg.

Ez is érdekelhet...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Púpos vagy, anyukám?!

| Szűcs Orsolya
0