Pránajáma tippek

Jóga Magazin
Jóga Magazin

Latest posts by Jóga Magazin (see all)

A testhelyzetek, kellékek és társak mind segíthetnek a légző gyakorlatoknál.

1. Fekvő testhelyzet

A pránajámák alapvető technikáit fekvő helyzetben lehet legjobban megtanulni, ahol nem kell megtartani a stabil, függőleges, ülő pozíciókat. Akár hengerpárnát is használhatsz a mellkas nyitáshoz. Ha nincs hengerpárnád, hajtogass össze egy takarót, legyen kb. 8 cm vastag, 13 cm széles és 70 cm hosszú. Egy másik takaróból formázz vékony párnát és feküdj le, a hengerpárna-takaró szolgáljon támasztékul a keresztcsonttól a fejed tetejéig.

2. Ülő testhelyzet

A pránajámák optimális testhelyzete az egyszerű, meditatív ülőpóz- szukhászana, sziddhászana vagy fél, illetve teljes lótusz ülés – dzsalandhara bandhával, az áll és torokzárral. A dzsalandhara bandha végrehajtásához a szegycsont felső részét emeld az állhoz, az állkapocs széleit hajtsd a fülekhez, majd lassan engedd az állad a szegycsontod felé.

3. Visszajelzés

A légző gyakorlatok végzésekor törekedj arra, hogy a levegő egyenlően jusson a tüdő minden részébe- fel és le, jobbra-balra, előre és hátulra. Először nehézséget okozhat a nem megfelelően táguló részek érzékelése, de egy finom, biztos érintés (vagy szóbeli visszajelzés) egy jógatárstól rávezethet a tudatosságra és segít a teljes, egyenletes légzés elsajátításához.

4. Kellékek

Használhatsz kellékeket, hogy segítsenek érzékelni a tüdő mely része nem tágul ki teljesen. Hevedereket erősítve a bordakosár köré – egy a kulcscsonthoz, egy a lengőbordákhoz – hamar kiderült a tüdő melyik részét dolgoztatjuk kevésbé. Tudatosan megfigyelheted a hátad és a hengerpárna találkozásánál, hogy a tüdő hátsó részének vajon alsó vagy felső részét dolgoztatod.

Ez is érdekelhet...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Pránajáma tippek

| Jóga Magazin
0