Mindenkinek van keresztje… avagy a kevéssé ismert Janda kereszt szindróma!


Nagy Gábor

Nagy Gábor

20 éve gyakorlom és tanulom a hatha jógát (Yesudian, JME, Iyengar rendszer oktatóitól tanulva). 2004-ben kezdtem tanulni és gyakorolni az astanga jógát, 2006-ban végeztem az ETI-ben Természetgyógyász Reflexológusként. 2007-ben szereztem a nemzetközileg elismert hatha jóga oktatói bizonyítványomat az Bálint Jánosnál. Székesfehérváron oktatok jógát.

Több mint 3000 óra oktatási tapasztalattal és több mint 350 óra terápiás jóga gyakorlattal rendelkezem. A Magyar Jóga Társaság oktató tagja vagyok és tagja vagyok a Magyar Jógaoktatók szövetségének is.
Nagy Gábor

“Hétköznapi nyelven “billenő csípő”-nek is nevezik ezt a funkcionális eltérést, amely a csípőízület mozgásbeszűkülését, felesleges és extrém stresszt jelent a gerinc háti szakaszán, nem ritkán csendesen sérvet vagy krónikus derékfájdalmakat produkál.” (forrás: http://www.gerinc-klinika.hu)A cím nem teljesen igaz, mivel sokan, főleg a derékfájósok ismerik, mármint az érzést amit az alsó Janda kereszt szindróma okoz! Ez nem más mint a jó öreg derékfájás! Ha elkezd fájni a derekad az orvos fájdalomcsillapító krémet, gyógyszert ad, ha még mindig fáj elküld röntgenre, ha a röntgen nem talál semmit, marad a fájdalomcsillapító krém…ha sokáig nyüzsögsz esetleg elküldenek CT-re, MR-re. De ha ott sem találnak semmit akkor vissza a fájdalomcsillapító krémhez, a kör bezárul (teátrálisan: a kígyó a farkába harap 🙂 ). Viszont a derekad még fáj! Mi lehet az oka?
“A Janda alsó-kereszt szindrómát, amelyet az alsóháti fájdalom egyik fő okaként emleget a rehabilitációs szakirodalom.” (forrás: http://www.gerinc-klinika.hu)
Ez a tartáshiba a leggyakoribb, de nem is csoda, mindenki rengeteget ül nap mint nap. (forrás: http://test-esz.hu/)

“Növeli a terhelést a csípőízületben és a deréktáji csigolyákban, csökkenti a törzs stabilitását, az erőátvitelt, a mobilitást, és elősegíti a kyphosis és a lúdtalp kialakulását is… A lényeg az, hogy szívás. És még hülyén is néz ki, főleg fiúkon.” (forrás: http://test-esz.hu/)
Oké, fáj a derekad és van egy Janda felső kereszt szindrómád, mit lehet csinálni?
Jógázni! A helyesen végrehajtott hatha jóga ászanák (gyakorlatok) és a jól összekombinált ászanasorok segítenek a kialakult probléma megoldásában és abban is, hogy soha nem legyen Janda kereszted! 🙂

Ez is érdekelhet...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Mindenkinek van keresztje… avagy a kevéssé ismert Janda kereszt szindróma!

| Nagy Gábor
0