Miért ne igyunk vizet jóga óra közben?

Jóga Magazin
Jóga Magazin

Latest posts by Jóga Magazin (see all)

Ha valaha is próbáltál víz fogyasztása után fejjel lefelé pózokat, vagy kartámaszokat végezni, akkor a kérdés magától értetődő.

Nincs szükség arra, hogy vizet igyunk, mert az Iyengar jóga gyakorlása közben nem szükségszerű, hogy izzadj. Ha mégis izzadsz, az azt jelenti, hogy a testednek meg kell szabadulnia némi méreganyagtól, illetve hogy a levegő meleg és párás.

Ha szükséges, igyál az óra után, azonban a gyümölcslé jobb, mint a víz, mert pótolja a testből elveszített cukrot. Ha száraznak érzed a szád óra közben, görbítsd hátra a nyelved, hogy nyál termelődjön, ami nedvesíti a szájat.

Forrás: Iyengar Yoga News (Iyengar Yoga Association UK) 2007.
Fordította: Répássy Erika, okleveles Iyengar-jóga oktató
Répássy Erika blogja: http://erikarepassy.wordpress.com/


Bookmark and Share

Ez is érdekelhet...

3 hozzászólás

  1. Kriszti szerint:

    Sziasztok!
    Tanácsot szeretnék kérni.
    A nyári jógaórákon olyan melegem van, hogy nem tudok koncentrálni. Csak az van a tudatomban, hogy ‘melegem van, melegem van, szeretnék lemosdani, melegem van’. Így egyre élvezni se tudom a jógát. Mit tanácsoltok? Vigyek magammal vizes törölközőt? Vegyek hideg zuhanyt előtte?
    Előre is köszönöm!
    Kriszti

  2. Répássy Erika szerint:

    Kedves Kriszti,

    nálam landolt a kérdésed, ami – bár egyszerűnek hangzik – de talán nem is olyan könnyű megválaszolni. Saját tapasztalatomról tudok írni.
    Minden metódus kicsit másra helyezi a hangsúlyt, az Iyengar jóga egyik ismérve, hogy minden órán más ászana (jóga póz)-sorokat gyakorlunk, ami úgy van összeállítva, hogy legalább az óra végére hűsítsen. Szekvenciától (sortól) függően lehet az évszaknak megfelelően gyakorolni, tehát a hőmérséklet-érzet attól is függ, hogy milyen gyakorlatokat végzel. Erre javaslom az álló illetve az ülő előrehajlásokat, a fejjel lefelé pózokat (kivéve menzesz idején) és savászanát (hulla pózt) a legvégén, ami nyáron lehet egészen hosszú.
    Ezen kívül a gyakorlásod során az is segít, ha a hátadra koncentrálsz, méghozzá úgy, hogy a kilégzést érezd rajta, mintha a hátadon lélegeznél ki, ami fentről indul, a trapézizomtól egészen a keresztcsontodig jut. Ezt minden pózban figyelheted, mert a hátnak ez az iránya (ami magában foglalja a hát bőrének és izomzatának is az irányát) egészen hűsítően tud hatni.
    Persze 35 fokban és adott esetben magas páratartalomban a mi szervezetünknek elég nehéz dolga van, sokszor az is segít, ha egyszerűen megadod magad a körülményeknek és nem idegesíted magad rajta, így az elme is feladja a harcot és nem fűti a fejedet többé.
    A zuhany ötlete nem rossz, ha eszt meg tudod oldani, zuhanyozz le előtte és kb. min. fél órával óra után.

    Remélem, valami segít majd a fentiek közül, ne feledd, hogy a jóga egy hatalmas laboratórium, ahol Te kísérletezel saját magaddal – némi iránymutatás segítségével.

    Jó gyakorlást,

    Üdvözlettel:
    Répássy Erika
    okleveles Iyengar Jóga-oktató

  3. Kriszti szerint:

    Kedves Erika!
    Köszönöm szépen a tanácsokat!
    Kipróbálom a zuhanyt és a ‘háti légzést’. A pózokra és sorrendjükre nincs sok befolyásom, de azért jelzem az oktatómnak. 🙂
    Még egyszer köszönöm. Minden jót!
    Kriszti

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Miért ne igyunk vizet jóga óra közben?

| Jóga Magazin
3