Category: Oktatóknak

Jóga oktatóknak szóló cikkek.

Iyengar mester üzenete jógaoktatókhoz és leendő jógaoktatókhoz

Manapság a tanárok gyorstalpalót akarnak tartani azoknak a tanulóknak, akik tanárok szeretnének lenni, de megfeledkeznek a tapasztalati tudás értékéről, ami megfigyelés és gyakorlati ismétlés által fejlődik ki, és amihez időre van szükség. Ha a tanárnak magának is sok időbe telt a megértés, akkor hogyan képezhetné ki ilyen rövid idő alatt a tanárnak készülő diákot? A tanár feladata, hogy ezt is tudatosítsa a diákban.

Orvosi ló

Nem a legtalálóbb cim, de valamiért ez jutott eszembe, szóval marad. A témánk, amiről ez a rövid bejegyzés szólni fog, a következő: egy jógatanárnak mindig makk-egészségesnek kell lennie, különben nem...

napsütés yogini meditáció

Mert olyan nincs, hogy egy jógatanár…

“Mert olyan nincs, hogy egy pszichológus. Az csak egy szerep. … SZINÉSZ-KÉPZŐ” – Feldmár András. Nagyon tetszik ez az idézet, érdemes végignézni az egész idézett jelenetet (06.30-09.36-ig, de akár egész...

A jóga tanulása és tanítása

Ezt a kétrészes cikket a 2010. decemberi púnai látogatás és a Prashanttal történt további beszélgetések inspirálták, a tanulás és tanítás körüli témákat térképezi fel. Fennáll az a veszély, hogy megragadunk egy alapszinten és nem ragadjuk meg igazán, hogy mi is a jóga tanulása. 

A jóga új dimenziói: „Tanítva tanulni”

Amikor valaki megismerkedik a jógával, az első évben hatalmas élmények és tapasztalatok várnak rá. Ez csodálatos időszak. Azonban amikor valaki elhatározza, hogy a jógát olyan szinten szeretné elsajátítani, hogy másoknak is képes legyen megtanítani, akkor egy új dimenzió nyílik meg számára. 

Hiteles a jógatanárom?

Mostanában többen is feltették a kérdést, hogy most, amikor gombamód szaporodnak a jógastúdiók és egyre több jóga típus közül lehet választani, hogyan döntsék el azt, hogy kihez menjenek? Honnan fogják tudni, hogy az adott tanár hiteles, vagy épp nem vezet-e félre?

Jógaterápia – biztonságosan II.

Amikor kialakítunk egy jógaterápiás gyakorlatsort (ászanák, légzőgyakorlatok, meditáció stb.), ne csak a tanítványok egészségügyi állapotát és általanos fizikai alkalmasságát tartsuk szem előtt. Arra is oda kell figyelnünk, hogy a tanítvány szed-e valamilyen gyógyszert, illetve ha igen, milyet.

Jógaterápia – biztonságosan I.

Bár nincs terápiás beavatkozás kockázat nélkül, egy gondosan megválasztott jógaterápiás program nagyobb valószínűséggel segít egy problémán anélkül, hogy a meglévő baj elmélyülne.

„Tanár akarok lenni”

Mára a jóga nagy népszerűségnek örvend és a világ minden táján elfogadják mint alternatív terápiát, relaxációs technikát, bevett dologgá vált, és ez a népszerűség magával hozta az oktatók iránti nagyobb keresletet is. Ezért aztán sokan fontolgatják, hogy elkezdenek tanítani egyfajta szakmai váltásként.

Mi a terved?

Tapasztalt tanárok beszámolói arról, hogyan segít a felkészülés és spontaneitás arányos ötvözése a leginspirálóbb óráik megtervezésében.

“Jógaoktató szeretnék lenni!”

Ahogyan a jóga fellendülése beérik és mind jobban beépül a köztudat főáramlatába, egyre több embernek tűnik úgy, hogy a jógaoktatás egy járható útja a megélhetésnek. Hemzsegünk a jógaoktatói tanfolyamoktól. De sokan előbbre helyezik a szekeret a lónál.

Iyengar jóga – a név kötelez

Iyengar jóga – a név kötelez

Nagyon örülök, hogy egyre-másra nyitnak jóga stúdiók az országban és egyre több érdeklődő fordulhat jobb esetben szakavatott oktatóhoz. Sajnálattal látom azonban, hogy Iyengar mester nevét gyakran úgy használják, hogy arra esetleg nincs jogalapjuk.