Gluténmentes, tojásmentes, tejmentes mazsolás – diós muffin


Vitai Kati

Vitai Kati

Hatha Jógaoktató at Élj Harmóniában
Tapasztalatból tudom 15 év menedzser múlttal a hátam mögött, milyen nehéz a rohanó világban megtalálni a harmóniát. 2003 óta foglalkozom rendszeresen jógával és jógaoktatóként kijelenthetem a jóga és az ájurvéda gyógyír a modern kori problémákra. Segítenek megismerni az egészséges élethez, testi-lelki egyensúlyhoz vezető utat. Az Élj harmóniában Jógastúdióban célunk felhasználni tapasztalatainkat, elméleti és gyakorlati tudásunkat, hogy inspiráljunk, támogassunk, mindenkit a testi-lelkiharmónia elérésében. Képzéseinkkel széles skáláját kínáljuk a jóga és meditációsfoglalkozásoknak, életmódtanfolyamoknak, melyek lehetővé teszik kiegyensúlyozott, tudatos életet. Jógafoglalkozásainkon elsődlegesen a feszültségek oldására és a gerinc egészségének megőrzésére fókuszálunk.
A fejlődési folyamat legfontosabb részének a saját tapasztalást tartom és remélem, egyre több embernek adatik meg a lehetőség, hogy a jóga áldásos hatásait megtapasztalhassa.
Ha bármilyen kérdésed van életmóddal, jógával, meditációval, táplálkozással kapcsolatban írj nyugodtan.
Elérhetőségeim:
www.eljharmoniaban.hu
eljharmoniaban@gmail.com
www.facebook.com/eljharmoniaban
eljharmoniaban.blogspot.hu
Vitai Kati

Latest posts by Vitai Kati (see all)

Nagyon szeretek muffint készíteni, mert gyors, látványos, ízletes, változatos. Egy muffin elkészítése 10 percet sem vesz igénybe – amiből kb 5 perc a mosogatás:)  plusz a sütési idő, amíg tudsz mást csinálni. És utána… friss süti illat, isteni, friss ízek, langyos tészta. puha állag, gyönyörű látvány na és még ha olyan alapanyagokból csinálod egészséges is lehet  – ellentétben a bolti kekszekkel, sütikkel.

diós, mazsolás, mazsolás muffin, tojásmentes, tejmentes, muffin, diós muffin, hajdinalisztes, ekadasi,


Az otthon készült finom muffin ideális ebéd utáni sütinek, vagy csak úgy délutáni nasinak pl. ma vasárnap délutánra:) vagy reggelire, uzsonnára, de lehet vacsora étel is.  Gyerekeknek egész pici kortól jó alternatíva a bolti péksütemények, dobozos kekszek, desszertek helyett.

Ma ekadasi napja van – erről bővebben egy korábbi bejegyzésben olvashatsz itt. Ilyenkor nem fogyasztunk gabonaféléket. így a mai ebéd utáni desszertnek egy gluténmentes, hajdinalisztes mazsolás diós muffint készítettem. A mazsolás diós ízesítés egy elég klasszikus ízkombináció, amit a legtöbben szeretnek:)

Hozzávalók

bögre hajdinaliszt
1 bögre teljes értékű nádcukor
1 csg. sütőpor 

vanília 
fahéj 

6 ek. kókuszolaj
1/2 bögre mazsola 
1/2 bögre dió apróbb darabokban
kb 1,2 bögre víz
Vegyszermentes (bio) alapanyagokat használj!

Keverd össze a száraz hozzávalókat egy tálba. Keverd hozzá a mazsolát és a diót is. Majd öntsd hozzá a kókuszolajat és a vizet. Ha a kókuszzsír meg van dermedve én forró vízzel szoktam leönteni és amikor szépen elolvadt a vízzel együtt öntöm a tésztába. 

Néhány lágy mozdulattal dolgozd össze a tésztát. A muffin készítés egyik titka, hogy soha ne kevergesd hosszan a száraz összetevőket a nedvesekkel  és ne hagyd sokáig állni. Ha kevés a folyadék akkor tegyél még hozzá annyit, hogy a tészta lágy legyen. Majd adagold a tésztát a muffin formába. Én muffin papírral szoktam a formát kibélelni, de vajjal és liszttel is megteheted. Tedd 180 fokra előmelegített sütőbe és süsd készre (kb. 20-25 p).

 

Ez is érdekelhet...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Gluténmentes, tojásmentes, tejmentes mazsolás – diós muffin

| Vitai Kati
0