Dandasana

Jóga Magazin
Jóga Magazin

Latest posts by Jóga Magazin (see all)


Lépésről lépésre

Ülj le a földre, lábaidat nyújtsd ki előre összezárva. Előfordulhat, hogy a törzsed nem merőleges a talajra, és kicsit hátraesik. Ennek az lehet az oka, hogy a combhajlító izmaid még nem elég rugalmasak, és az ülőcsontjaidat visszahúzzák a térdeid felé, a csípőd hátsó részét pedig a talaj felé. Segíthet, ha egy összehajtott plédre vagy párnára ülsz, hogy megemeld a csípőd, így merőlegessé válik a törzsed.

Ha ellenőrizni akarod a törzsed helyzetét, a legegyszerűbb, ha háttal a falhoz ülsz. A keresztcsontod és a lapockáid érjenek a falhoz, a fejed hátsó része és a derekad viszont ne. Tehetsz egy kis méretű, összecsavart törülközőt a derekad és a fal közé.

Ülj az ülőgumóid első részére, a csípődet pedig úgy billentsd, hogy a szeméremcsontod és a farokcsontod egyenlő távolságra legyen a talajtól. Feszítsd meg a combjaidat, nyomd őket a talajba anélkül, hogy a hasadat megfeszítenéd, forgasd a combjaidat finoman egymás felé, a lágyékodat pedig húzd hátra a keresztcsontod felé. A lábfejeket feszítsd hátra, a sarkaidat pedig nyújtóztasd előre.

Emeld ki a mellkasod, ehhez képzeld el, ahogy az energia a szeméremcsontodtól a szegcsontod felé áramlik, majd a a hátadon a vállaidon keresztül a farokcsontig. Majd képzeld el, hogy a farokcsontod megnyúlik a talaj felé.

Úgy gondolj a gerincedre, mintha egy rúd volna a törzsedben, amely erősen be van gyökerezve a földbe. Ez a pont legyen az alapja a testednek. Tartsd ki a pózt legalább egy percig.


Anatómiai fókusz

A hát felső része


Terápiás alkalmazás

Ülőidegzsába


Hatásai

Erősíti a hátizmokat
Nyújtja a vállakat és a mellkast
Javítja a testtartást


Nem javallott

Bármilyen csukló vagy deréksérülés esetén


Tanácsok kezdők számára

Rakj egy, kettő vagy három hengerpárnát a combtöveidhez, hogy segítsenek lenyomni a combjaidat.


Előkészítő ászanák
:

Adho Mukha Svanasana
Uttanasana


Levezető ászanák:

Purvottanasana
Bharadvajasana I

Forrás: Yoga Journal



Bookmark and Share

Ez is érdekelhet...

1 Response

  1. 2011. okt 29.

    […] Dandasana | AUM Jóga Magazin. Like this:TetszikJelezd elsőként, hogy neked ez tetszik: post! […]

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Dandasana

| Jóga Magazin
1