Áztatsd ki magadból a stresszt!

Jóga Magazin
Jóga Magazin

Latest posts by Jóga Magazin (see all)

Beülni egy kád fürdővízbe sokkal több is lehet mint pusztán tisztálkodás. Ha egy kis művészettel, tudománnyal és rituáléval fűszerezed, a saját kádadban lesz a balneoterápia. Az ókori görögök és rómaiak óta használják a balenoterápiát, a terápiás fürdő egy fajtáját, az egészség megőrzésére, és egy sor betegség gyógyítására, a az egyszerű sérülésektől az ekcémáig. A jógához hasonlóan ez is kiváló módszer a stressz elűzésére, hogy a test újra kiegyensúlyozott állapotba kerüljön. “Ahogy meleg vízbe merül a testünk, a Küzdj-vagy-menekülj jellegű reakciónk pszichológiai szempontból megnyugszik,” mondja Jonathan P. DeVierville, a Nemzetközi Orvosi Hidrológiai és Klimatológiai Társaság elnöke. “Amikor körbeveszi testünket a víz, ereink kitágulnak, keringésünk felgyorsul, izmaink ellazulnak, és idegrendszerünk megnyugszik.”

Európában nagyon népszerű a balneoterápia, leginkább Németországban, Magyarországon, Törökországban, Csehországban, Spanyolországban és Oroszországban. A fürdőkben segítségünkre van a fürdőmester, aki elmagyarázza mit tegyünk. A balneoterápia előnyeit azonban otthon is élvezhetjük. A következőkben Jonathan P. DeVierville ad tanácsokat, hogyan alkalmazhatjuk otthon a terápiás fürdőket.

Meleg víz

A fürdővíz hőmérséklete 36-40 °C-os legyen – próbáld ki pontosan milyen meleg vízben érzed még jól magad. A stresszoldás kulcsa a meleg, de nem levest főzöl, úgyhogy ne is melegítsd túl magad.

Merülj bele

Minél nagyobb bőrfelületet ér a meleg víz, annál hatásosabb lesz a fürdő. Ez azt jelenti, hogy a nyakadig merülj bele a vízbe (kivéve ha légzőszervi- vagy szívproblémáid vannak, ebben az esetben a szíved vonala fölé ne menjen a víz). Figyeld meg, hogy méginkább ellazulsz, ha a kéz- és lábfejedet is alámeríted.

Tarts ki

15-20 percig fürdőzz, persze csak ha kényelmesnek érzed. Ha túlzottan meleged van, szédülsz vagy nyugtalan vagy, gyere ki a kádból, és feküdj le.

Az egyszerűbb jobb

Szakértők szerint az alacsony ásványianyag tartalmú, tiszta víz előnyös, mások viszont egyszerű csapvízet ajánlanak, megint mások pedig nyugtató gyógynövénykeverékeket. A boróka, narancs, hársfavirág, macskagyökér mind lecsendesítő, relaxáló hatással bírnak. Illóolajokat nem érdemes a fürdővízbe tenni, mert elég hatékony, hiszen a víz tetején marad, nem oldódik fel. Mielőtt megtöltöd a kádat fontos, hogy alaposan kiöblítsd, hogy biztosan ne legyen semmilyen tisztítószer maradék a falára tapadva.

Lassíts

Ha kijöttél a kádból, ne folytasd a pörgést ott ahol abbahagytad, inkább mielőtt megtörölköznél, vegyél fel egy köntöst még vizesen, és bújj be az ágyba. Pihenj ott legalább 10 percet, ideálisan annyi időt, amennyit a kádban töltöttél. A legnagyobb hiba, ha elmulasztod a fürdő utáni pihenést, ekkor indulnak be a gyógyító folyamatok, legalább olyan fontos, mint maga a fürdő.

Ez is érdekelhet...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Áztatsd ki magadból a stresszt!

| Jóga Magazin
0