A sárgarépa jótékony hatásai


Vitai Kati

Vitai Kati

Hatha Jógaoktató at Élj Harmóniában
Tapasztalatból tudom 15 év menedzser múlttal a hátam mögött, milyen nehéz a rohanó világban megtalálni a harmóniát. 2003 óta foglalkozom rendszeresen jógával és jógaoktatóként kijelenthetem a jóga és az ájurvéda gyógyír a modern kori problémákra. Segítenek megismerni az egészséges élethez, testi-lelki egyensúlyhoz vezető utat. Az Élj harmóniában Jógastúdióban célunk felhasználni tapasztalatainkat, elméleti és gyakorlati tudásunkat, hogy inspiráljunk, támogassunk, mindenkit a testi-lelkiharmónia elérésében. Képzéseinkkel széles skáláját kínáljuk a jóga és meditációsfoglalkozásoknak, életmódtanfolyamoknak, melyek lehetővé teszik kiegyensúlyozott, tudatos életet. Jógafoglalkozásainkon elsődlegesen a feszültségek oldására és a gerinc egészségének megőrzésére fókuszálunk.
A fejlődési folyamat legfontosabb részének a saját tapasztalást tartom és remélem, egyre több embernek adatik meg a lehetőség, hogy a jóga áldásos hatásait megtapasztalhassa.
Ha bármilyen kérdésed van életmóddal, jógával, meditációval, táplálkozással kapcsolatban írj nyugodtan.
Elérhetőségeim:
www.eljharmoniaban.hu
eljharmoniaban@gmail.com
www.facebook.com/eljharmoniaban
eljharmoniaban.blogspot.hu
Vitai Kati
A sárgarépát gyerekként kedveltem meg. Nagypapám mindig azt mondta, hogy egyek sokat mert akkor majd tudok fütyülni. Sok sok kiló sárgarépa elfogyasztása után sem tudtam fütyülni, de a “klasszikus” magyar konyhából – leveszöldség, főzelékek és kb a sütőben sült krumpli, sült tök és főtt kukorica ami zöldséges ételként  megfordult nálunk otthon – nekem a sárgarépa volt a kedvenc zöldségem. Már tinédzserkoromban is ha valamit csak úgy rágcsálni szerettem volna, sokszor esett a válassztásom egy szál sárgarépára:)
CarrotSoup
 
Azon túl, hogy ízletes miért jó rendszeresen fogyasztani? 
  • Gazdag vitaminokban, ásványi anyagokban, legkiemelkedőbb a béta karotin tartalma. A szervezet a béta karotint szükség esetén A vitaminná alakítja.
  • A sárgarépa fogyasztása hozzájárul a jó látáshoz is és segít egészségesen tartani a nyálkahártyákat.
  • Kedvezően hat a bőrproblémáknál, széppé teszi a bőrt. 
  • Segít a beleket megtisztítani és eltávolítani a salakanyagokat, méregteleníteni. Csökkenti a koleszterinszintet. Fogyókúrák esetén is jól hasznosítható.
  • Támogatja a máj tisztulását és erősíti az immunrendszert.
  • Csökkenti a daganatos betegségek kockázatát és regeneráló szerként is használják.
  • Ízületi gyulladás esetén is kedvezően hat, elősegíti a gyógyulási folyamatokat.

Fogyaszthatod nyersen elrágva, vagy reszelve salátában, répalé formában, levesekben, párolva, főzve, sütve még édességek tésztájába keverve is kellemes kompozíciót kapunk:)

Az ájurvédában édes minősége miatt, vata csökkentő hatást tulajdonítanak neki, de a pittát és kaphát kismértékben növeli. A föld alatt növő zöldségfélék közül a sárgarépa szattvikusnak minősül. (erről bővebben itt olvashatsz)

Téli időszakra szakszerűen elvermelve jól tárolható zöldség.
 

Ez is érdekelhet...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A sárgarépa jótékony hatásai

| Vitai Kati
0