Sérülések elkerülése I. – A jóga nem fáj

shutterstock_158522198Mindenki, aki jógázik, megtapasztalhatta már, mennyire jó hatással van a gyakorlás az egészségre. De akárcsak az összes többi mozgásforma, a jóga is járhat bizonyos kockázatokkal.

Ha elég régen gyakorolsz, lehet, hogy előfordult már – akár veled, akár az ismerőseiddel -, hogy meghúzódott a hátsó combhajlítód, becsípődött egy idegszálad, vagy egyéb sérülések értek a matracon.

A sérülés nagy tanító. Felszólít a démonaiddal való szembenézésre – legyen az egy rossz beidegződés vagy a pózok erőltetése – és ezek kijavítására. Jobb inkább megelőzni a bajt, főleg ha a belső térdről, a combhajlító ínszalagjairól vagy a csípőízületekről van szó. Ezek a testrészek ugyanis nagyon sérülékenyek és igen lassan gyógyulnak. Ha viszont megérted, mitől sérülnek ezek a területek, akkor könnyen módosíthatod a gyakorlásod úgy, hogy megelőzd vagy kijavítsd ezeket a problémákat. A következő hetekben ebben a sorozatban bemutatunk néhány ilyen technikát.

 

Folytatás:

> II. Sérülések elkerülése – Belső térd

> III. Sérülések elkerülése – Felső combhajlító inak

> IV. Sérülések elkerülése – Az SI ízület

Eredeti szöveg: Roger Cole
Fordította: Forrai Réka
Forrás: Yoga Journal
 



Bookmark and Share

Ez is érdekelhet...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Sérülések elkerülése I. – A jóga nem fáj

| Forrai Réka
0