A harcos kitárja szívét

Jóga Magazin
Jóga Magazin

Latest posts by Jóga Magazin (see all)

A Virabhadrászana II egy alapvető póz, mely a harcos archetípusának szellemiségére épül. Nem véletlen, hogy több harcművészetben is fellelhetőek a harcos póz különböző változatai. Jusson csak eszünkbe, hogy a legnagyobb harcosokban mindig egyesül az erő a szívükből áramló együttérzéssel.A mellkas tudatos nyitása serkenti a mellüregben elhelyezkedő szerveket, beleértve a szivet és a tüdőt. Ez a nyitás megvilágítja a szívcsakrát, érzelmeink energetikai forrását. Ebben a fejezetben a Virabhadrászana II-ben történő mellkasnyitás néhány alapvető lépését mutatjuk be.
Első lépés:

A trapézizom alsó harmadának összehúzásával mozdítsd a vállakat hátra és lefele.

Második lépés:

A rombuszizmok összehúzásával húzd a  lapockákat a test középvonala felé. Ez a mozdulat kinyitja a mellkas elülső részét.

 

Harmadik lépés:

Folytasd a lapocka stabilizálását a rombuszizmok összehúzásával, majd a kis mellizom (pectoralis minor) összehúzásával nyisd és emeld a bordakosarat.

A bordakosarat emelő kis mellizom feléledését a váll rögzített lapockákkal  való hátragörgetése idézi elő.

 

 

Negyedik lépés:

Ellensúlyozd a bordakosár kismellizom  által előidézett felfele emelését  az egyenes hasizom (rectus abdominis) enyhe összehúzásával. Az egyenes hasizom  összehúzása udhyana bandhát képez ezen a területen, és összeköti a harmadik és a negyedik csakrát. A két csakra összekapcsolása pedig egyesíti a harcosban a bátorságot az együttérzéssel.

 

Ötödik lépés:

Most óvatosan összehúzva a  gátizmokat, képezz moola bandhát. Ez megalapozza a pózt és egy energiaoszlopot képez az első csakrától a negyedikig.

A megvilágított negyedik csakra Virabhadrászana IIben
Tippek a gyakorláshoz:Ha még csak most kezded beépíteni az anatómiát a gyakorlásodba, jusson eszedbe, hogy nem muszáj rögtön memorizálni ezt a technikát. Kezd azzal, hogy gyönyörködsz a jógázó test szépségében. Ez már önmagában is felébreszti az elmédben a gyakorlás közbeni anatómiai tudatosságot. Később térj vissza és figyeld meg pontosabban, majd a póz gyakorlása közben finoman menj végig a fent leírtakon.  Ezután engedd el: a tudattalan elme, mialatt pihensz, egy új áramköri kapcsolást hoz létre. Élvezd ezt a folyamatot, és figyeld meg, mikor újra visszatérsz a matracodra, hogyan vált hozzáférhetőbbé közben ez a technika.

Namaszté

Forrás: BandhaYoga.com
 



Bookmark and Share

Ez is érdekelhet...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A harcos kitárja szívét

| Jóga Magazin
0